Sprzedaż mieszkania wymaga od nas sporej ilości czasu poświęconego na przygotowania do tej procedury a niekiedy także kosztów. W dzisiejszym artykule przytoczę kilka najczęściej spotykanych błędów popełnianych przez osoby chcące sprzedać mieszkanie.

Pierwszym z nich jest dosyć nieczytelny opis oferty. Klienci kupują oczami (nawet mieszkania) i ważne jest pierwsze kilka minut od wejścia na nasze ogłoszenie. Nie powinno być przesadnie długie oraz musimy zawrzeć w nim wszystkie informacje na temat nieruchomości. Obowiązkowo powinny znaleźć się w nim informacje o lokalizacji mieszkania, powierzchni, roku budowy oraz standardzie wykończenia. Dobrze jest też umieścić cenę, za jaką chcemy sprzedać nasze mieszkanie.

Kolejnym błędem, jaki często popełniamy podczas wystawiania ogłoszeń, jest brak zdjęć lub zdjęcia o słabej jakości. Jeszcze raz powtórzę – kupujemy oczami. Klient musi widzieć dokładne szczegóły nieruchomości. Jeżeli są jakieś awarie, czy uszkodzenia także powinniśmy je umieścić na zdjęciach, aby podczas wizyty i oględzin nie zawieść klienta. Przygotowanie zdjęć warto zlecić profesjonalnemu studiu fotograficznemu. Koszt takiej usługi nie jest wysoki, a w znacznym stopniu może przyczynić się do szybszej sprzedaży nieruchomości.

Następnym błędem jest zbyt wysoka cena, jaką podajemy w ogłoszeniu. Wiadomo, że każdy chce zarobić jak najwięcej, ale warto realnie podejść do tematu i sprawdzić ceny nieruchomości w naszej okolicy. Może się okazać, że cena, jaką podaliśmy, jest nawet o kilkadziesiąt procent wyższa od cen innych lokali mieszkaniowych w naszym mieście. To nie przyciągnie klienta na nasze mieszkanie.

Ostatnim błędem, jaki chcę opisać, jest bałagan i nieporządek w mieszkaniu, które chcemy sprzedać. Warto więc dokładnie wysprzątać i naprawić drobne awarie w mieszkaniu przed wizytą pierwszych zainteresowanych zakupem osób. Nic tak nie odstrasza klienta, jak nieporządek. Jest to w pewnym sensie lekceważenie osoby, która jest zainteresowana zakupem naszej nieruchomości, warto więc poświęcić na sprzątanie więcej niż 1 godzinę tuż przed wizytą klientów.

Gdy prezentujemy mieszkanie, osoba zainteresowana będzie sobie bez wątpienia próbowała wyobrazić swoje życie w nim. Dlatego oprócz zadbania o porządek warto również wynieść rzeczy osobiste, takie jak zdjęcia czy pamiątki. Zależy nam, by potencjalny kupiec poczuł się po prostu jak u siebie, a nie jak gość. Osobiste rzeczy można przewieść samemu, lub zaufać profesjonalnej firmie, która oferuje transport w Łodzi. Fachowcy zabezpieczną nasze rzeczy a my, możemy być pewni, że dotrą one w nienaruszonym stanie do miejsca docelowego.