Zakup mieszkania lub domu jest jednym z największych wydatków w naszym życiu i pewnego rodzaju inwestycją w naszą przyszłość. Kupujemy dom zazwyczaj w kredycie pod zastaw nieruchomości, co przyczynia się do tworzenia zobowiązania nawet na kilkadziesiąt lat. Czego się jednak nie robi, aby poczuć się jak u siebie i mieć własny dom lub mieszkanie.

Niedawno przeprowadzone badania wykazały, że coraz więcej osób młodych decyduje się na zakup nieruchomości z rynku pierwotnego. Spowodowane jest to wciąż działającym programem MdM oraz stale rosnącymi dochodami także wśród osób w wieku do 30 lat. Jest to bardzo ważna informacja dla wszystkich deweloperów, którzy zaczęli prześcigać się w ofertach i zdobywaniu nowych klientów na swoje inwestycje budowlane. Jak jednak znaleźć swoje idealne i dopasowane do naszych potrzeb mieszkanie?

Młodzi ludzie obeznani z nowoczesnymi technologiami w większości przypadków korzystają z internetu. Znaczna część sprzedanych nowych mieszkań wyszukiwana jest poprzez strony internetowe deweloperów. Na kolejnym miejscu uplasowały się portale ogłoszeniowe oraz strony biur pośrednictwa nieruchomości. Dalsze miejsca to np. mieszkania z polecenia bliskich lub znajomych oraz małe portale ogłoszeniowe. Dziwi fakt, że oferty i reklamy w czasopismach zajmują jedne z końcowych miejsc. Dowodzi to tylko temu, że młodzi stawiają na łatwo dostępną informację internetową, co zmusza deweloperów do skutecznej i atrakcyjnej reklamy internetowej.

Jeżeli chodzi o płeć, to nadal w zakupach nowych mieszkań przodują mężczyźni. Zarobki mężczyzn nadal są znacznie wyższe niż kobiet, co powoduje, że to właśnie płeć brzydka jest częstszym klientem biur nieruchomości i deweloperów. Dodatkowo dochodzi do tego jeszcze aspekt społeczny i psychologiczny, że mężczyzna jako głowa rodziny powinien posiadać dach nad głową. Mieszkanie lub dom jest wyznacznikiem jego statusu oraz zaradności, a także sygnałem dla kobiety, że zadba on o nią oraz o ich wspólne dzieci. Chociaż należy wspomnieć, że z roku na rok przewaga mężczyzn w rynku nieruchomości powoli topnieje na rzecz kobiet.